Första jobbdagen för året

Igår gick väldigt bra, en lugn och skön dag blev det. Flickan sov hos en kompis medan pojken hade en kompis som sov här. Så hela förmiddagen var han sysselsatt med sin kompis, så ett tag efter lunch kom hans mamma och hämtade honom och lite senare åkte jag och hämtade flickan hos hennes kompis. Dock fick jag lite problem när jag skulle ta bilnyckeln. Normalt sett ligger det två nycklar på samma ställe, igår låg det INGEN. Så efter en stunds letande för mig och killen så ringde han mamman och vi hittade en nyckel så jag kunde köra iväg. Senare på eftermiddagen lärde pojken mig hur man löser en Rubik's kub (kommer inte direkt ihåg dock) och flickan och jag gjorde suddigum (hon fick ett gör-det-själv-kit i julklapp av mig och blev eld och lågor!). På kvällen åt vi middag innan mamman kom hem och jag tog tåget in till Paris för att träffa en klasskompis. Vi gjorde inget speciellt utan gick bara runt i någon timme, från triumfbågen, ner längs Seine, förbi Notre Dame, upp mot Hôtel de Ville, för att slutligen gå mot Châtelet. Härligt att vara i Paris igen, och att just bara gå runt på kvällen i Paris är bland det bästa jag vet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du kunna göra en pro and con list om att vara au pair i Paris? :)

2013-01-06 @ 01:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0