Lillördag

Lugn onsdag för mig idag. Flickan var hemma från skolan och städaren var här till 12-tiden. Sen gjorde jag lunch och när killen kom hem lite innan ett så åt vi och ca en timme senare så kom mamman hem. Efter det hjälpte jag pojken lite med matteläxan (han frågade först mamman om hon var bra på Pythagoras sats, men hon sa nej, så jag hjälpte honom istället). En del har jag glömt från gymnasiets alla mattekurser, men Pythagoras och sjundeklass-matte är rena barnleken!
Sen tittade jag lite på O.C. (såå länge sedan jag såg det!) och sen vågade jag mig ut lite i skogen. Har inte varit där efter min skräckupplevelse för någon vecka sedan, men nu gick jag ut lite innan 16, så ingen risk för att det skulle bli mörkt! Gick långpromenad först och avslutade med löpintervaller (testade till och med några riktiga sprintar, minns inte senast jag sprang så snabbt att vinden bara susar förbi) innan jag tog mig hem 1,5 timme senare. Då var det fortfarande inte mörkt (så ingen risk att gå vilse!), men det började småregna så jag hade valt en bra tid att gå hem.
Flickan är fortfarande sjuk, men imorgon så verkar det som att hon ska till skolan igen. Vilket betyder att jag ska till skolan också. Kan inte säga att jag längtar, men jag är glad att jag får gå dit, för annars hade jag missat alla lektioner denna veckan!
Aja, ska kolla färdigt på mitt avsnitt, sen ska jag försöka att lägga mig i tid ikväll!
Bonne nuit!

Kommentarer
Postat av: BelleBoo

Nej men va spännande, att vara au pair menar jag! Din blogg tänker jag utan tvekan fortsätta följa!

2013-02-06 @ 23:56:26
URL: http://belleboo.blogg.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Åh OC är ju så bra. Och lillördag är ett bra ord, min sambo tycker det är "stupid". Men å andra sidan kallar dem onsdag "hump day" i USA så jag kan inte helt köpa det haha.

Svar: Haha vad skönt att du också fick tänka till. Min hjärna funkar inte riktigt på svenska alla gånger. Tur jag får använda mig av den i bloggen.

2013-02-07 @ 01:38:21
URL: http://basebollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0