Rundtur

Bonjour allihopa! Idag har jag varit ute och motionerat för första gången sedan jag kom hit. Och med motionera menar jag att jag har gått för gåendets skull och inte med syftet att förflytta mig. Var underbart härligt att få röra på sig och anledningen till att det tog mig nästan tre veckor är att första veckan hann jag inte och sen blev jag förkyld, donc har jag inte vågat röra mig förrän nu.
Det blev en liten upptäcksfärd runt byn och lite i skogen som ligger en liten bit ifrån, ca en timme var jag ute. 
Gick förbi ett hus precis innan jag gick in i skogen där de hade ankor och höns
Såg en spindel doin' his business
Här kan ni se vad som finns på huvudgatan, och därmed i byn
Här har ni huvudgatan, man kan se den lilla tabac:en och kyrkan som renoveras
La boulangerie
Apoteket, som jag nte sett förrän nu
Bok- och tidningsaffär. Saknar ingenting i min lilla by, tillsammans med apoteket är det allt jag behöver!
För att sedan ta mig hem från "huvudgatan" måste jag ta mig upp för dessa trappor. Någon kommer få  starka ben i år.
Nu sitter jag och njuter av den godaste frukosten jag ätit än så länge i Frankrike. Ser väldigt äckligt ut, men det smakar som hemma. Bana, apelsin och yoghurt med kanel och müsli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0