Regnet det bara öser ner!

Nu börjar det, efter en mycket, mycket varm helg, helt plötsligt regna eller snarare ösa ner. Tur att jag tog med ett paraply. 
Idag tog jag mig, efter en lång sovmorgon, in till Paris och träffade Elin. Vi hade bestämt oss för att besöka Montmartre och Pigalle och att vi skulle köpa macaroner på biscuiteriet vi älskar där. Som vanligt var Sacre Cœur mycket fin och vi lyckades till och med hitta till Moulin Rouge. Där var en hel del turister, som vanligt, men det var inget som störde. Däremot så störde alla dessa försäljare och lurendrejare som var på en så att man nästan fick knuffa bort dem. 
Från Montmartre tog vi oss till Parc Monceau där vi satte oss och åt våra macaroner innan vi åkte hem igen. Kvällen har gått väldigt snabbt då vi var tvungna att köra till flickans kompis för att hämta en grej hon behövde till skolan. Vägen dit gick bra om man bortser från det faktum att jag körde världens omväg eftersom flickan, som lovade mig att guida, glömde säga var jag skulle köra. Men vi kom båda hem helskinnade och med det vi åkte dit för. 
Sacre Cœur
Där betraktade vi de fina figurerna
Och den slående utsikten!
Och såg ett bröllopspar. Faktiskt det tredje sedan igår!
Sen hittade jag min busshållplats
Och den välkända kvarnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0