Mysdag

Igår tittade jag och Elin på Harry Potter och åt pizza hemma hos henne, eftersom hennes familj var bortbjudna. När jag tog tåget till henne var det svinkallt och därför blev jag ganska glad när tåget kom fram och bussen till henne skulle gå om 10 minuter så att jag slapp gå i kylan i 2 kilometer. Vi hade funderingar på att gå upp tidigt idag för att ta oss till Louvren och vara lite kulturella, men när vi vaknade vid 10 var vi inte så sugna på det, så vi låg istället kvar i sängen, lyssnade på julmusik, planerade julbak och drömde om skidåkning. Vet inte om det är vädret som gör att man längtar till jul, men idag har det varit väldigt kall och regnat och jag som hade klätt mig i relativt tunna kläder och ballerinaskor, med tanken att gå på museum, frös ganska rejält. Ett tag efter 12 tog vi oss trots allt ut i regnet, med ett äpple till frukost, för att åka in till Marais och äta och shoppa. Då det regnade väldigt mycket var alla matställen fullpackade, men till slut gick vi in på ett crêperie bara för att få sitta ner, ja och för att äta en crêpe. Sen gick vi tillbaka mot affärerna och då träffade vi två andra au pair-tjejer, de beställde precis frukost, falafel, och den såg så god ut att vi också tog varsin. Efter det började vi ta oss hemåt, men på vägen gick vi förbi vårt favorit crêperie, så då tog vi en crêpe till, med socker, smör och kanel. Smakar helt underbart och påminner om jul.
När jag kom hem för en stund sen såg jag att de hade satt igång en brasa, så jag satte mig vid den för att tina upp mina stela fingrar och fötter. Ska bara slappa resten av kvällen för i morgon ska jag vara i skolan tidigare än vanligt för vi ska besöka la mairie i Saint Germain. Det är typ ett slags kommunhus, men det blir nog intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0