Ledigt

Känns så skönt att det är lördag, inte för att veckorna är särskilt jobbiga, men det faktum att man har hela dagen ledig och hinner göra lite saker och inte behöver vara hemma vid fyra. Jag har hunnit äta frukost, bästa målet på dagen, med min favorit havregrynsgröt med banan och kanel och knäckebröd med kalkon och keso. Keson för övrigt hittade jag i min lilla Shopi här i byn, har letat på många av de större kedjorna, men glömt att titta där. Keso är i Sverige både lätt att hitta och billgt. Så är inte fallet här. Här hittar man det om man har tur och då kostar 400 gram lite över fyra euro, alltså ungefär 40 spänn! Men nog om min frukost. Idag ska jag hänga med Ninna in till Paris för att shoppa lite, vet dock inte riktigt var vi styr kosan, men affärer finns det ju gott om lite överallt. Sen ikväll är jag egentligen bjuden på kalas/picknick/utgång i Paris som jag jättegärna vill följa med på, men förra helgens sömnlöshet gör sig fortfarande påmind och jag känner att jag måste ta det lugnt, så istället blir det filmmys med Elin, inte så illa det heller.
Igår var det strejk på bussarna, eller ja inte på eller i bussarna, utan busschaufförerna eller företag som äger de strejkade, så jag fick köra barnen och deras kompis till skolan. Mer traffik än jag är van vid, men det gick väldigt bra ändå, gäller bara att sticka fram nosen lite för att berätta för alla andra bilar att jag faktiskt kör här. Sen hade jag tänkt att ta det lite lugnt innan jag åkte en stund till La Defense eller alternativt mötte upp Elin och kompis när de slutade skolan, men jag var så trött att jag bara satt i min säng hela dagen och tittade på film. Sen på kvällen gjorde jag en tacopaj till middag och trots att inte pajskalet blev så bra så var pajen supergod enligt mig. Dock inte enligt barnen. Pojken åt lite av den och flickan sa till och med att hon inte gillade den när jag sa att hon var tvungen att äta lite till. Konstigt med barnen i detta land, de äter massa konstiga grejer men gillar inte tacopaj, i Sverige älskar typ alla det. Men man får se det positivt; det blev mer till mig och dessutom blev det över till lunch idag också. Whohoo!
À toute à l'heur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0