London

Vi hann med att se alla turistattraktioner, tror jag, fast de flesta gick vi inte in i då vi inte riktigt var beredda att betala £20 för att gå in i en kyrka/se kronjuveler. Och eftersom vi bara var där så kort tid så var det lite svårt att få en riktigt känsla av staden, men jag känner ändå att Paris och Frankrike är mer min stil. Vi blev allt lite chockade av hur folk gick klädda. Här i Paris, och i Sverige, byltar folk på sig ganska tidigt på hösten, men på kvällen när folk skulle gå ut gick tjejerna barbenta och utan jacka och killarna i tunna shortor och vi såg flera killar som var ute och tränade i shorts och T-shirt, trots att det var minusgrader. 
Här kommer i alla fall en bildbomb för de som orkar titta (jag varnar att det är måååånga bilder):
Big Ben
Westmister Abbey
At King's Cross
Pratade med ekorrar i Hyde Parc
Utanför Buckingham
London Eye
Big Ben, little me
Westminster Abbey
Telephonebooth
Vi gick på julmarknad
Trafalgar square
Buckingham Palace
Picadilly circus
The underground
Tower of London
Tower Bridge
Portobello Road
St. Paul's Cathedral
Och från andra hållet
Harrod's
Kensington Garden
Där kan man hitta Peter Pan
Det var sanslöst kallt på söndagen, men solen sken åtminstone
Oxford street

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0