Språktips

Jag har precis skapat en lista på Spotify bestående endast av fransk musik, med tanken att jag i princip bara ska lyssna på den fram tills avfärd för att komma in i språket snabbare. En annat tips är att kolla in här. Det är en fransk sida där man kan kolla på franska program och även lära sig franska. Det finns inlärningsspel och videolektioner som är indelade efter olika grupper, och jag måste säga att även om utbildningsspel sällan är superroliga, så är de jag testat väldigt bra, du får inte bara veta om du har rätt eller fel, du får även reda på varför det är som det är, vilken regel som gäller när. Helt klart ett lite roligare sätt att lära sig franska. För min del vill jag gärna, innan jag åker ner till Frankrike, friska upp en del kunskaper jag tappat över sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0