Söndriga bussar och inställda tåg

Idag började jag dagen med en runda till skolan där vi jobbade en del med grammatik, vilket jag är ganska kass på. Det bästa med kursen just nu är att vi inte lägger massa timmar på hur vi ska böja verben, för det vet vi redan ganska bra, utan istället fokuserar vi på att börja använda de olika formerna. Idag var det konditionalis, som är superviktigt för fransoserna då man här alltid ska vara jätteartig när man pratar.
Efter skolan gick jag och den tyska tjejen från min by till bussen, men precis när vi ska köra iväg, lyckas inte busschauffören starta bussen, så efter flera försök och typ 25 minuter kommer en annan buss så vi kan komma hem. Lite segt, men barnen slutade ändå sent idag så det var inte så farligt.
I morgon så ska vi inte ha vanlig lektion i skolan, utan vi ska utforska Paris lite. Vi ska mötas redan vid 9-tiden och sen ska vi åka in till Paris för att kolla runt på lite marknader. Låter ganska kul! Hoppas bara att jag lyckas komma i bra tid till något tåg hem, det är nämligen strejk (dessa fransoser och deras strejker) så tågen går väldigt sällan.
Nu ska jag lägga mig så att jag är pigg och allert i morgon när jag vaknar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0