Skogar och hundar

Idag förstod jag varför alla fransoser verka tycka att man inte ska gå och springa i skogen. Lösa hundar! Idag blev jag på min promenad ifattsprungen av en hund som började hoppa på mig. Den var inte någon liten terrier heller, såg ut som en sån där fjällhund, liknande Huskies men lite större, har mårken över navelhöjd på jackan. I alla fall så backade jag bakåt samtidigt som jag sa till den att sluta och försökte få tag i halsbandet så jag kunde få ner den på marken. Detta slutade med att jag gled ner i det leriga diket och trillade. Med hunden efter mig. Fast då lugnade han ner sig lite och husse och matte kom springandes efter. Först undrade de om jag var okej, om jag hade skadat mig och började sedan säga hur ledsna de var och förklarade att han var väldigt ung och fortfarande i "lekperioden". Jag sa bara att jag var okej och att det inte var någon fara och pratade en liten stund innan jag fortsatte. Jag böev först ganska chockad, jag har aldrig själv haft hund, men många i min släkt har hundar så jag är inte rätt eller så. Fast eftersom jag inte haft direkt någon "nära" kontakt med en hund på väldigt länge, blev jag först lite ställd med hur jag skulle göra. Hoppas att de lärde sig något och har hunden kopplad nästa gång. Det är faktiskt väldigt få som har sina hunar kopplade när de är ute och går i skogen. På vägen in i skogen i början av promenaden mötte jag en ensam hund vars ägare jag träffade ungefär 5 minuter senare i skogen, skickligt! Jag gick trots lite hinder knappt en mil och det var det skönaste jag gjort på länge, men när jag kom hem var jag helt slut.
Nu ska jag göra mig i ordning. Elins föräldrar är in town så hon har bjudit in mig att äta middag med dem i kväll. Så om typ en timme ska jag träffa henne i La Defense innan vi åker mot hennes föräldrars hotel.
Dessutom har jag idag hunnit skypa med mamma, för att säga grattis på födelsedagen, och mormor och morfar som precis kom hem från tre veckor på semester.
Nu måste jag fixa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0