Kvällens bravader

Vid 19-tiden tog jag tåget mot Saint Lazare för att möta upp Elin för att sedan ta oss vidare till en bar i 3:e där en kompis skulle sjunga och spela. Vi kom dit lite innan 20 och hittade en lite vilse amerikansk kompis som inte hittade, trots att hon precis gått förbi den när vi mötte henne. Lite senare kom även Lisa och Ninna och sen var det självklart en hel del andra kompisar. Till och med vår lärare var där med sin man! Hur som helst var hon superduktig och sjöng lite egna låtar blandat med skotska folklåtar. När hon var klar gick vi ner mot Châtelet där Ninna visste att några kompisar var på en bar och på vägen dit gick vi förbi Centre Pompidou så då frågade jag Elin om hon inte ville ha en crêpe och det ville hon ju självklart! Dock såg vi till vår förskräckelse att de höjt priset på vår favorit med socker, smör och kanel från 2 till 2,5. Inte så kul...
Eftesom Elin är halt och jag ville hem i tid så åkte vi hemåt vid 22.30 medan de andra gick in på puben. När jag satt i La Defense och väntade på tåget så satt det en tjej en bit ifrån som förmodligen både var full och hög. Eller hög vet jag att hon var eftersom hon satt och rökte cannabis. Tydligen, vår lärare berättade det i torsdags när vi pratade om hur vanligt det är att man ser unga som röker på, är det lagligt att inneha cannabis för eget bruk i Frankrike. Det ni!
Nu ska jag fixa mig och gå till sängs, vill inte sova bort dagen i morgon när det ska bli så fint väder!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

här i nantes kan man känna lukten av cannabis så ofta! i barer, mataffärer, på gatan osv. vet inte om det är samma i paris? :P

Svar: Kanske inte överallt, med det är inte ovanligt att man känner lukten lite varstans. Blev så chockad i början av att folk gjorde det så öppet, men nu förstår jag ju varför :P
Gabriella Svensson

2013-04-14 @ 21:31:29
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0