Grammatik

Idag har jag hämtat ut en bok jag beställt inför min avresa, Modern Fransk Grammatik från Liber. Jag känner mig ganska ringrostig på grammatiken och vill gärna ha en bok som förklarar för mig varför det ska vara på ett visst sätt, annars har jag svårt att förstå det. Det finns ju säkerligen hur många grammatikböcker som helst i Paris, men det känns bättre att ha en på svenska så att man verkligen förstår allt. Jag kommer att sitta och ta mig igenom denna sakta men säkert fram till avfärd och väl i Paris kommer den att användas som hjälpmedel så fort jag inte förstår något.

Kommentarer
Postat av: mikaela

Den där boken har jag också här i Nantes! Den är riktigt, riktigt bra! :D

Svar: Ja, jag har hunnit kolla igenom den en del och är supernöjd att jag köpte den. Den förklarar allt man kan tänka sig! :)
Gabriella Svensson

2012-08-25 @ 23:50:44
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0