LOV!

Dagen igår spenderades mestadels med att kolla på film innan jag mot kvällningen drog mig till La Defense och mötte upp Meg för att ta oss till Elin för filmkväll. Efter middag och diverse diskussioner om vilken film vi skulle se slutade det med att vi kollade en fransk film jag hade med mig. Trots att jag sa typ tio gånger att den är jätterolig så ville de inte riktigt tro mig, men efter att den var slut erkände Elin att den var riktigt kul. Bienvenue chez les Ch'tis, välkommen till Ch'tierna (de som bor i norra Frankrike runt Lille kallas för Ch'tis), heter den och handlar om en man som blir flyttad upp till norr av jobbet (typ det värsta som kan inträffa för söderbor typ) och måste stanna där i två år. Om ni någon gång snubblar över den så vet ni nu att den är jätterolig, vi satt vid vissa tillfällen och gapskrattade i soffan. Till och med Meg som inte fattar franska särskilt bra (vi hade ju självklart undertext också...).
Idag tittade vi på lite mer film och åt pannkakor till lunch innan jag och Meg åkte hem. Sen jag kom hem har jag bara släppt in katten och ätit middag typ. Inte så mycket att göra när man har lov vilket är svinskönt. Dock har jag två uppgifter jag måste göra till skolan, kanske ska ta tag i det i morgon...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0