Dimanche

Dagen har spenderats hemma med filmtittande och väldigt, väldigt lite pluggande inför de resterande delproven av DELFen på tisdag. 
En av filmerna jag såg var den franska filmen Intouchables, eller En oväntad vänskap som den heter på svenska. Den handlar om en förlamad, otroligt rik man som behöver en assistent för att ta om honom. Denna assistenten råkar bli förortskillen Driss som mest är där på intervju för att kunna få pengar från staten. Hur som helst så utvecklar de en ovanlig vänskap (som man kan förstå av den brillianta svenska titeln...). Den är faktiskt riktigt rolig och bra för att vara ett franskt drama, så om ni av någon anledning skulle känna för att titta på en fransk film en regnig dag så kan jag rekommendera denna!
Nu ska jag skypa med min älskade mamma så här på mors dag. Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Emma Svensson

Åh, jag älskar den filmen! Så otroligt bra, gripande, mysig och rolig. Den har liksom allt och även om jag inte kan franska så förstår man lite ord eftersom det påminner om spanskan och det blir ju roligt i sig ;) hehe

2013-05-27 @ 20:07:11
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0