Ça caille!

Det är så ofattbart kallt att jag inte vet var jag ska ta vägen. 13 grader och regn i flera dagar har bidragit till att det är ungefär lika varmt inomhus. Fransmän borde verkligen googla vad isolering kan göra för en byggnad, för även om jag fryser ganska ofta i Sverige, så har det aldrig varit så att jag sitter och skakar inomhus, eller som i söndags när jag kom hem och la mig fullt påklädd under täcket för att få upp värmen lite. 
I morgon eftermiddag har jag dessutom den muntliga delen av DELF-provet. Lagom kul. Tror dock att det ska gå hyffsat, så är inte så stressad, fast jag kommer väl vara som ett nervvrak när det väl kommer till krita. Utöver det tror jag att jag håller på att bli sjuk eller nåt, är småtäppt i näsan och har haft en konstig huvudvärk sen i lördags (vilket inte blev bättre att kolla på 3D-film i över två timmar igår...). Jaja, det skulle ju vara ganska typiskt mig som senaste 6-7 åren har blivit sjuk sista veckan i maj.
Nu ska jag ta på mig en extra kofta (utanpå den första) och fortsätta med middagen. 
À tout à l'heure!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Yr.no säger att det ska vara samma väder fram till juni...

Svar: Yay!!! Jag som precis skickade hem alla varmare kläder eftersom jag inte skulle ha användning för dem... Trodde jag!
Gabriella Svensson

2013-05-21 @ 19:26:18
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0