Une promesse

Jag har lovat mig själv att innan Malin kommer ner för att hälsa på (längtar så sjuuukt mycket) om fyra veckor så ska jag ha läst ut min bok, Eat, Pray, Love, på franska Mange, Prie Aime. Började läsa den i höstas när jag såg filmen och blev helt kär och läste snabbt ut del ett om Italien och sen har jag i tre månader tagit mig kanske 50 sidor på del två (tråkdelen...) om Indien. Har läst cirka hälften så har runt 250 sidor kvar. På franska. Mon Dieu! Fast det ska nog gå bra, om jag slutar att sitta vid datorn vill säga. 
I morgon ska jag i alla fall till skolan. Det ni skolan på en fredag! Har nämligen skrivit upp mig för förberedelsekurs för DELF B2 ett diplom för franska. Vet dock inte än om jag ska göra provet för det är svinigt dyrt (och av någon anledning billigare i alla andra länder än Frankrike??) och jag vet inte om jag kommer klara det... Känns lite jobbigt att betala 250€ och sen inte få något diplom, men det är en annan historia. Det jobbiga är att det börjar redan 10.45 vilket betyder att jag inte kan ta min vanliga buss och därför måste jag först ta tåget till Marly vid 9.40 och sen bussen till St G. Fast då får jag ju i och för sig lite extra tid innan att läsa i min lilla bok.
Nu ska jag invänta att mamma loggar in på Skype så att jag kan gå och lägga mig sen (jag är svintrött VARJE kväll, men det slutar med att jag sitter vid datorn till minst 11 ändå, måste ta tag i livet...)
God natt alle sammans.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag längtar mer!!

2013-03-21 @ 21:16:27
Postat av: Mikaela - i Frankrike

OJ :O här i Nantes har jag för mig att B2 testet (ska också göra det nämligen) kostar 110 euro.

Svar: Verkligen?! Det skulle ju vara riktigt orättvist om det var sån stor skillnad... ;) Vet inte om det har med vilka som utfärdar proven?
Gabriella Svensson

2013-03-21 @ 22:26:19
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se
Postat av: Mikaela - i Frankrike

SV: Ja men precis, väldigt orättvist isåfall... Här är det det stora universitetet som har proven så det är ju seriöst, som sagt orättvist! Kollade upp det nu, 120 euro!

Svar: Gud vad skumt... Vi ska göra på Alliance Français. Fast det verkar ju som det är billigare på alla andra ställen än Paris. Synd för oss ;)
Gabriella Svensson

2013-03-22 @ 10:17:20
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0