Samedi

Som jag skrev igår åkte vi till Versaille idag för att kolla in slottet. Dock så hade Meg inte med sitt engelska pass, så vi tog oss en tur i parken istället, vilket lätt kan dra iväg på tiden vill jag lova. Vi gick bara knappt en fjärdedel av rundan runt dammen i parken och det tog ett tag vill jag lova. Ninna berättade att när hon var där tog det henne två timmar (!!!!) att gå runt hela dammen. Otroligt stor är den, likaså parken som är ENORM. Man kan knappt se slutet på den på något håll. Hur som helst, i dammen kan man hyra båtar att ro runt i. Såg lagom mysigt ut. Kommer definitivt att åka tillbaka fler gånger när vädret är bättre i vår, kan tänka mig hur vackert det blir när allt slår ut i blom. Dessutom så var det en del byggarbeten för tillfället, lite fontäner och sånt, som jag hoppas är fint till våren kommer på riktigt.
Staden var för övrigt också fin. För att citera Elin "de har ju till och med Sephora här". Ser ut som en vanligt medelstor stad (lite större än St Germain tror jag), bortsätt då från att de har ett GIGANTISKT slott med stor park. Någon annan gång måste jag gå in i slottet, sen måste jag kolla in Marie-Antoinettes trädgård också (har hört att den ska vara underbar) och sen vill jag verkligen ha pick-nick där när värmen kommer. Fast allt det ska förmodligen hinnas med, börjar inse att det är dags att börja beta av alla saker som man vill göra innan man åker hem, för nu är det inte många månader kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0