Helgens bravader

Trots ett jobbigt farväl så har helgen varit bra. 
I fredags kväll åkte jag in till Paris för att träffa upp Meg, Elin och ett härligt gäng kompisar vid Jussieu vid Seine. Just vid Jussieu sitter det väldigt mycket unga och umgås, sjunger och dansar. Lite efter midnatt gick vi för att leta upp en karaokebar på Megs begäran och ungefär en timme senare fann vi oss själva på en koreansk bar vid Les Halles, sjungandes... När de stängde gick vi vidare till Blok, en klubb vid Châtelet, där vi stannade tills vi tog metron hem.
På lördagen sov vid till lunch och sedan duschade vi och fixade oss innan vi åkte in till Paris för sen lunch. Efter lite mat åkte vi ner till St Michel för att leta avskedspresent till Megs familj. När vi slutligen lyckades så gick vi bara sakta och njöt innan vi satte oss i en park nära Hôtel de ville. Vi satt där i lite mer i en halvtimme innan vi insåg att vi var tvungna att gå och därmed säga adjö. Så tråkigt att vi var tvungna att säga hej då till vår tredje musketör som lägligt nog bor på andra sidan jorden. Just nu är det 10 timmar sedan hon flög, men hon har fortfarande knappa 20 timmar kvar innan hon är hemma och kan prata med oss.
Eftersom inte Meg är kvar möttes Elin och jag upp själva i La Défense för lunch på Prêt innan vi åkte till Champan för lite nödvändig shopping. Nu på kvällen har jag ätit middag och spelat lite badminton med killen. Så summa sumarum en riktigt bra helg och till och med vädret har sammarbetat, det var tillräckligt varmt idag för att vara barbent.
Nu måste jag lägga mig, för nu väntar en vecka med två lediga barn hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0