Inte långt kvar...

Sista veckan i Paris. Om bara fem dagar kommer mamma och pappa ner och vi åker ut till kusten för lite semester. Vet inte riktigt vad jag ska göra mina allra sista dagar i Paris. Känns som att jag borde ta in så mycket som möjligt, men sen har jag ju varit här i över 10 månader nu så det jag ville har gjort när jag var här är redan gjort (i alla fall det mesta) så det blir nog bara att åka in och strosa runt lite i mina favoritkvarter, äta goda kakor från patisserier och köpa lite nödvändigheter som får följa med hem till Sverige.
Idag har jag valt att stanna hemma för att tvätta och börja packa lite smått, måste ju försöka få ner allt som ska med hem...
I helgen har jag bara tagit det lugnt och umgåtts med vänner. Lördag kväll, lite efter åtta, åkte vi hem till en kompis öster om Paris och vi var ett blandat gäng på 12-15 personer som stannade fram till klockan 5.40 då vi gick för att ta första metron hem. Vi stekte crêpes, åt paj och lite efter fem började de sjunga karaoke och dansa macarena...
På söndagen kom Elin och jag hem lite efter 7 så vi la oss och sov i någon timme innan vi åkte till La Défense och mötte upp ninna för lite lunch på Prêt (vi är typ stammisar där nu...) och häng på trappan under Grande Arch. Sen åkte jag hem och umgicks lite med familjen i den soliga, varma sommarvädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0