En vecka kvar...

Pojken åkte vid lunch iväg med en kompis till Normandie och ska stanna där i över en vecka. Eftersom jag åker nästa lördag betyder det att vi fick säga hej då idag istället, eller snarare på återseende som man säger här. Jag är ganska säker på att jag i min framtid kommer att stanna förbi i Paris för kortare och längre visiter och då är det ju lätt att hälsa på en liten stund.
Efter att jag sagt hej då så mötte jag upp Elin i La Défense för snabblunch på Prêt innan vi åkte till Champan för att jag skulle lämna tillbaka en sak på HM. Efter det åkte vi bara upp en liten stund till Printemps innan vi drog oss hem. Vi ska nämligen och träffa kompisar redan vid 20 och eftersom det är på andra sidan staden måste vi åka runt 19, så för att hinna fick vi åka hem i tid!
Kan förövrigt inte fatta att det är min sista helg i Paris. Även om jag verkligen längtar hem till Sverige och vill gå vidare i livet och börja plugga så känns det lite vemodigt att lämna Frankrike. Fast hade jag stannat här längre hade jag förmodligen bara längtat hem hela tiden, det tenderar ju att fungera så, man längtar till det stället där man inte befinner sig för tillfället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0