Outlet och museum

Jag är tillbaka hemma nu och tänkte att jag skulle ta tag i min franskaläxa och få den gjord ikväll. Sen insåg jag att jag inte fattade ett dyft, inte ett skvatt. Så jag antar att det kommer att sluta med att jag i sista stund gissar på något som förmodligen ändå är fel...
Ska berätta lite om helgen också! Igår åkte vi som sagt ut till La Vallée Village, outletbyn ute vid Disneyland. Elin köpte en väska och jag köpte äntligen en ny plånbok. Min har varit sönder nästan sen jag köpte den och under hösten så har även fodret i myntfacket gått sönder så att alla mynt flyter ut i plånboken, men inte längre! Innan vi tog tåget tillbaka mot Paris, stannade vi till i typ 2,5 timme på ett café där vi bara satt och pratade och skrattade. Sen när vi tog tåget hade vi tur, för det var tåget som gick hela vägen hem till Elin, så vi slapp byta. På vägen hem gick vi inom affären och köpte lite mat, blev precis samma varor som förra helgen. Varför ändra något som funkar? Under kvällen så ville grannkatten gärna komma in i värmen hos oss, så medan vi lagade till lite mat, sprang han runt i studion och sniffade och lekte. Jättegullig!
I morse tog vi det lite lugnt på morgonen innan vi tog oss mot Triumfbågen för att träffa upp en tjej som kom till Paris igår för att vara au pair. Sedan åkte vi vidare mot Marais där vi mötte resterande två och gick mot ett fotomuseum. Jag föredrar ofta fotografier före målningar och det fanns jättemycket fint, men även en del riktigt konstiga. Typ som på alla museum. På museumet träffade vi även på en sjätte svensk tjej som var där med en annan kompis. Inte bara vi som var lite kulturella. Efter museet gick fyra av oss vidare mot en restaurang där det med en fransk favorit, moules frites, alltså musslor och pommes. Yummy! Sen strosade vi runt lite i Marais och gick till vårt favoritcrêpeställe vid Beaubourg innan vid tog RER:n hem. Mina tåg gick inte riktigt som de skulle så därför hämtade pappan mig i St Germain istället. 
Nu ska jag ännu en gång försöka mig på läxan...

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur har aupair och paris-upplevelsen påverkat dig? Eller hur man ska säga haha :) "växer man upp" snabbt? Eller hur blir allting känslomässigt? Förlåt för en konstig fråga ;)

2013-01-27 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0