Croque monsieur

Jag träffade upp Sarah vid 11.30-tiden i förmiddags för att bege oss in på LaFayette och rean. Det blev ett massa tittande och lyftande av skor och väskor, men inget köpt för någon av oss. Lite roligt blev det när jag träffade en tysk tjej från min klass på LaFayettes skoavdelning. Både hon och jag stannade halvt upp och stirrade på varandra innan vi insåg varför vi såg bekanta ut och sa hej. Kändes så skumt att stöta på henne inne i Paris. Det händer lite då och då att man stöter på folk man känner inne i Paris, vilket är ganska knäppt med tanke på att det bor runt 12 miljoner människor här.
Lite efter 13 mötte vi upp Elin efter skolan och letade någonstans att äta, vi landade på en restaurang där vi alla tre åt croque monsieur. Denna underbara macka! Hur kan man liksom INTE gilla macka med skinka och sjukt mycket ost? Ni hör ju redan hur underbart det låter. Efter lunchen drog jag mig hemåt medan de andra stannade kvar en stund till. Däremot stötte jag på Sarah igen vid tågstoppet i La Defense, trots att vi först missade varandra.
Efter jobbet blir det en favorit i repris, fredagkväll i Paris med Madeleine som förra veckan, längtar tills jag slutar, occh efter det är det helg igen. Yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0