Blåa händer

Jag har frusit så fruktansvärt mycket idag. När jag skulle ner och laga mat var det så kallt att hela kroppen skakade och händerna blev helt blå, trots att jag stod vid spisen. Kan bero lite på att flickan lämnat garagedörren vidöppen åt katten, igen, så att all kalluft bara strömmade in. 
Mer än kyla och skola har inte dagen bjudit på. Dock hade jag en liten rolig konversation med flickan på väg hem från bussen där hon berättade för mig att alla svenska au pairer hon haft har hatat snö och jublat när våren kommit (jag pratade om hur mycket jag frös och hur glad jag var över att se solen). Lite roligt faktiskt!
I morgon är jag ju ledig på eftermiddagen, men eftersom jag inte har något planerat och det ska fortsätta vara kallt, stannar jag förmodligen bara hemma i värmen (mindre kylan?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0