Lång dag, blev inte så lång

Det blev inte en särskilt lång dag för mig idag ändå. Flickan och jag kollade lite på film, jag tränade lite medan hon tog ett bad, sen gick jag och handlade lite. På eftermiddagen gjorde jag en äppelpaj och åt typ upp halva själv för flickan har ingen aptit. Däremot pojken gillade den. I alla fall så blev dagen ganska kort, för kvart i fem ringde mamman och sa att pojken skadat ryggen och bad mig att hämta honom i skolan för han kunde inte ta sig hem själv. Lite senare sa hon också att pappan var på väg hem. Så jag körde till skolan, hittade till slut någonstans att ställa bilen (klockan hade hunnit bli precis fem, så alla barn hade precis slutat) och gick in och letade efter sjukhuset. Tydligen hade någon dragit undan stolen för honom så att han trillat på ryggen, men även om han hade väldigt ont och svårt att röra sig var det inte särskilt farligt. Pappan kom hem för en stund sedan, mamman hade ringt honom eftersom hon är iväg, och trodde att det hade hänt något allvarligt. Han insåg ganska snabbt att det inte var något akut, men nu är han hemma, så jag är ledig. Fast jag känner mig aldrig lika ledig när han kommer hem som när mamman gör det, av någon anledning. Kan vara det att han inte är så van att sköta om ett hushåll. Tyckte det lät som att sushi skulle beställas till middag ikväll, då slipper ju jag i vilket fall att laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0