Crêpes

Herre min jee, vad trött jag var i morse, men till slut gick jag upp och tog mig till skolan. Befann mig typ i någon slags dvala under lektionen och sedan när jag tänkte åka hem så ändrade jag mig och bestämde mig för att stanna kvar i skolan med några andra för att hjälpa till med att göra crêpes som vi ska äta imorgon på mardi gras (fettisdagen) i skolan. Väldigt kul blev det, nästan så kul att jag missade min buss...
På vägen hem så såg jag att byns tidningsbutik hade öppnat igen. Yaaay! DEn har varit stängd i typ fyra månader, så eftersom jag aldrig varit inne i den (då den varit stängd nästan hela tiden jag varit här) så gick jag in och köpte en Elle och en skvallerblaska, trevlig eftermiddagsaktivitet.
Nu på kvällen har jag skypat i en timme med Elin och Malin (som precis har kommit hem efter någon månad i Australien), så vi har pratat om allt mellan himmel och jord och smitt lite planer.
Nu ska jag gå och lägga mig för att försöka få så många timmars sömn som möjligt. I morgon ska vi ju vara i skolan tidigare för att äta upp alla crêpes så jag har tänkt ta bussen som går vid 9 och sedan fördriva tiden med att göra läxan i skolan. 
Bonne nuit tout le monde!
Voici, on a voici!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0