Malin Dag 1

Tidigare idag träffade jag upp Malin i La Defense. Vi började dagen med att kolla runt lite där, på Grand Arch och utsikten innan vi tog oss ner till Saint Michel och till Notre Dame. Därifrån gick vi via Île Saint Louis upp till Bastille och in mot Marais och Place des Vosges. Sedan slutade Elin skolan så då åkte vi upp och mötte henne vid Triumfbågen och gick ner längst Champs Elysées och köpte lunch som åts på en parkbänk. Efter intag av mat fortsatte vi ner till Concorde och Tuillerie, där jag lämnade tjejerna för att åka hem. Elin var nämligen ledig hela kvällen också.
När barnen kom hem lagade jag lite mat och efter att vi ätit gick flickan och jag ut och spelade lite volleyboll, eller övade i alla fall på slagen innan pappan kom hem och vi gick in.
Fina fönster i Notre Dame
I parken utanför hittade vi en and som njöt av utsikten över Seine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0