Filmtajm

Kom hem lite efter midnatt igår efter en trevlig middag och kväll med Elin och hennes föräldrar. Middagen var super, vi var på en restaurang vid Mabillon och jag åt bœuf bourgignon och crème brûlée till efterrätt. 
Idag var jag trött och lite hängig, så har spenderat halva dagen i sängen med katten. Har hunnit titta på en av filmerna som jag köpte för en del veckor sedan, L'Auberge Espagnole. Den handlar om en fransk kille som åker som Erasmus-student till Spanien för att lära sig franska och som flyttar in i en lägenhet tillsammans med 7 andra studenter från 7 andra länder. Jag tyckte om den, lättsmält film när man inte orkar tänka för mycket.
Nu på kvällen åt jag som vanligt middag med familjen och snart ska jag lägga mig så jag är pigg för den nya veckan som kommer!

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

Hahaaha ikväll tipsade min värdfamilj mig om den filmen :)))

Svar: Ja, du som funderar på att åka till Spanien borde verkligen se den! :)
Gabriella Svensson

2013-04-09 @ 23:55:40
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0