Tröttheten slår till

Jag trodde igår att jag äntligen fått lite energi; det förstörde jag idag genom att äta pinsamt mycket macarons och kakor och kex. 
Igår åkte jag, när mamman kom hem, in till St. Germain för att checka en sak med skolan, sen gick jag runt och tittade lite i affären och köpte en crêpe. Efter att jag ätit upp den gick jag in i en kakaffär där jag köpte en STOR macaron. För att ni som inte sett dem ska veta ungefär hur stora de är, så jämför med en hockeypuck. Hallon var smaken och jag mådde fruktamsvärt illa efter att jag tryckt i mig den. Efter det gick jag vidare till nästa kakaffär, som jag fått rekommenderad av en kompis, som har goda och billiga macaroner. Det slutade med att jag gick därifrån med 12 stycken, ock inte stora, dessa var normal storlek. Så nu ska jag ha smaktest, än så länge har jordgubbe varit den godaste. Sen åkte ajg en liten runda till La Defense, men p.g.a. att jag ätit socker var jag så fruktansvärt trött att jag åkte hem och sprang en runda. Vet inte vad som hände med logiken där, men jag var i stort behov av att få springa av mig. 
Idag följde jag flickan till bussen innan jag gick hem och fixade mig för att ta tåget med Ninna till Paris, där vi kollade in köpcentret vid Châtelet- Les Halles. Sedan gick vi mot Louvren, åt vår lunch, för att vid klockan 13 träffa andra au pairer på en picknick som agenturen anordnat. Där åt jag mest av mina egna kakor (som Elin bakat) och Oreos, så än en gång mår jag illa och är trött av allt socker jag ätit. Jag vet inte när jag ska lära mig att jag tål och borde inte äta söta saker. Jag blir bara sååå trött. 
Snart kommer barnen hem och då ska jag nog laga lite pyttipanna. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0