Trafikkaos

Jag har hämtat barnen vid skolan idag. Ska göra det varannan vecka och insåg att när jag gjorde det förra gången hade jag tur med trafiken, för idag var det kaos. Bilar körde hit och dit och runt hela rondellen där jag hämtar dem stod det dubbelparkerade, så jag fick vika av och jag hade ingen aning hur jag skulle komma tillbaka, men ett bra lokalsinne tillsammans med vägskyltar gjorde att jag tog mig tillbaka in till centrum igen och lyckades den gången hämta barnen. Jag kör dock halvt som en galning, det är enda sättet man kan ta sig fram här, man får bromsa ungfär hela tiden för att bilar parkerar/svänger/stannar mitt i vägen och man får byta filer hit och dit om man ska komma rätt. Men tack vare att jag vet att alla kör helt knäppt har jag hela tiden sinnena på spänn, så att inte något händer. Nu ska jag snart in mot Paris, för det är onsdag eftermiddag och då är jag ledig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan!

Jag vill åka som au-pair nästa år till Frankrike och har haft en "Frankrike-dröm" väldigt länge (lära mig franska, leva i den franska kulturen osv.) Vill bara veta lite: hur känns det att vara au-pair hittills & att flytta sådär? Känns det inet väldigt ensamt i början? Och hur får man kontakt med andra au-pairer? Är det via STS/forum? Tacksam för svar! Kul att läsa om ditt liv i Paris!

2012-09-26 @ 21:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0