Déjeuner

Jag överlevde lunchtime idag också. Fast inte lika smärtfritt, jag skyller det, som vanligt, på karma. Jag planerade att göra pannkakor, det är ju enkelt? Insåg när jag håller på att jag inte ens minns sist jag gjorde pannkakor, kan tänka mig att det var när jag var 10-11 år, och att det inte är lika lätt som jag trodde. Provade med två stekpannor, ingen funkade bra. Sen tog smöret slut (!!) så jag var tvungen att steka utan smör. Konstigt nog gick det bättre då. I alla fall, till pannkakorna tänkte jag att jag gör en fruktsallad, så jag lurar i dem lite frukt. FYI, den står nu oäten i kylen. Back to the story, när jag använder äpple-grejimojen, sån där som delar äpplen i fina bitar, lyckas  jag skära mig ganska rejält på fingret. Till en början kom det inget blod så jag tänker: -Gud vad bra, då kan jag fortsätta... NOT! För precis då tittar jag ner på min hand som helt oförklarligt är röd. Efter så där en halvtimme slutade det och jag måste säga att man blir ganska handikappad när man inte kan använda sin ena tumme när man lagar mat. Plus detta spillde jag tomatsås på mitt vita linne. Två gånger. Mitt i allt detta skulle killen till frisören, men eftersom det var så tyst trodde jag att han hade gått. Men plötsligt hör jag honom på övervåningen, så jag går upp och frågar om han inte ska gå snart. Då frågar han vad klockan är. 14.28, säger jag; han skulle vara där vid halv, oops! Med lite (franska) svordomar försvann han ganska snabbt ur huset; han har inte kommit hem än, så jag antar att han hann något så när i tid.
Trots att det låter som att allt gick åt skogen så var tjejerna väldigt nöjda med menyn: pasta med tomatsås, pannkakor med skinka och till dessert èclair au chocolat som en av flickorna tagit med. Jag fick också en kaka, tyckte den var sådär, smakade choklad (surprise!) och det är jag inte särskilt förtjust i.
Nu sitter det, flickan + hennes två vänner, i hallen och spelar LEGO. De blev jätteförvånade när jag sa att LEGO-land finns i Danmark. Ena kompisen sa: -Så det finns faktiskt?
Nu har jag babblat tillräckligt så om ni har hållt ut tills nu så ber jag om ursäkt för det röriga inlägget.
 
PS, Glömde säga det här, men i morse tittade jag på Love Actually dubbad till franska. Inte så farligt som man kan tro faktiskt. DS.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, låter som mig i fredags ungefär :D På något sätt löser det sig alltid dock.

Svar: Haha, ja, man får låtsas som ingenting så blir det bra tillslut :)
Gabriella Svensson

2012-09-04 @ 19:09:11
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0