Spindeldödaren

Efter lite sovmorgon i morse tog jag mig till skolan för min franskalektion. På bussen sitter det en tjej i 16-års åldern och rullar en cigarett, inget man ser varje dag (eller någonsin) i Sverige. Cirka 10 minuter senare på väg till skolan ser jag en kille på max 15 år som även han sitter och rullar cigaretter. Om det är lätt att få tag i cigaretter i Sverige, är det 20 gånger lättare här. Man går helt enkelt bara fram till någon och frågar om man kan få, och till skillnad från i Sverige så delar folk här faktiskt med sig. Vet dock inte om det är särskilt positivt, då man ser var och varannan 14-åring gå runt med en cigarett i handen.
Tillbaka till mig. Det gick ovanligt snabbt i skolan idag, vet inte varför, men det bryr jag mig inte så mycket om. Ett tag efter att jag slutat tog jag bussen hem igen och åt medan jag tittade lite film på datorn. När flickan kom hem tittade vi på Mamma Mia tillsammans, på franska, så längtar jag inte bara efter jul, utan även efter sommar och sol. Toppen!
Sen skulle jag göra spagetti och köttfärssås, men precis när jag ska börja inser jag att vi varken har tomatsås eller ketchup. För första gpngen sen jag kom hit fanns varken eller, så då fick jag improvisera lite. Jag mosade en tomat och la i, sen tog jag även lite tomatjuice. Dock blev det inte som jag ville, men ingen klagade. 
I morgon är det onsdag, vilket betyder kort dag i skolan för barnen och förhoppningsvis kort dag för mig med, då det verkar som att mamman skulle försöka komma hem tidigt ändå. Très Bien!
Förresten, precis när jag sitter och skriver det här, kommer världens (okej, kanske inte sant) största spindel springandes över golvet i mitt rum. Så jag fick döda den med en toffla.
Varför är det så mycket spindlar i det här landet? Varför är de så fruktansvärt läskigt stora? Och varför måste de var i just mitt rum? Only God knows. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0