Lyckan!

Jag lyckades! Vad annat kan man med dubbel sats kanelfyllning? Jag mår nu halvbra efter att ha ätit fem (!) stycken, men det är det värt. Eftersom de inte har pärlsocker i detta land, tog jag vanlig strösockerglasyr uppepå, smakade nästan likadant.
Det måste ha varit torrjäst jag fick tag i för degen jäste som den skulle. Barnen var otåliga och kom ett flertal gånger och frågade om de fick ta en varpå jag sa att de måste faktiskt in i ugnen först. Pojken tyckte att de var jättegoda, jag sa att han inte fick ta mer än tre, men jag är ganska säker på att när jag gick ut ur rummet så tryckte han i sig några stycken, tror han har ätit mellan 5 och 8 stycken. Jaja, det är han som får ont i magen.
Blir ingen tripp till IKEA i morgon, men förhoppningsvis på lördag. Får väl hitta på något annat istället. Kanske jag skulle överraska min fina vän Elin med kanelbullar när hon slutar skola? Låter som en bra idé!
Dålig bild, men bra bullar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0