Löpträning mitt i natten

Vi träffade Hanna inne i Paris, vid Bastille, för att hänga lite på kvällen. Det var väldigt trevligt och vi träffade på svenska människor på hela två ställen(!) Först på baren där vi var, där de eftter att på engelska frågat var vi kommer ifrån, frågade på svenska var ifrån i Sverige vi kom från. Hanna fattade först efteråt att de faktiskt var svenska och inte fransoser som kunde svenska. Senare när vi tog tåget mot La Defense så var det några jag tyckte såg väldigt svenska ut. De var blonda, bleka och hade Converse, vilket i princip ingen har här. Jag hörde ganska snabbt att de faktiskt var svenska och sedan underhöll de oss hela vägen genom att sjunga högt till musiken de lyssnade på. När vi kom till La Defense var jag säker på att vi missat tåget, det sista, men vi sprang i alla fall för kung och fosterland och när vi kom till ingången gick jag igenom med Ninna för att spara tid coh blev jätterädd när vakten började vifta. Det visade sig att han bara skrek vite, vite, vite, alltså snabbt. Så vi fortsatta springa och när vi kom till vår uppgång stod det ca 10 stycken kontrollanter/vakter som skrek att vi skulle skynda oss. Vi hann tåget, men vi höll på att dö när vi satte oss. Vi lät som 90-åriga tanter när vi flåsade, har nog inte gjort något så jobbigt på flera år. Springa så långt och snabbt och upp och ner för trappor. Fast det viktigaste är att vi hade en trevlig kväll och att vi lyckades ta sista tåget hem. Nu ska jag lägga mig för i morgon bär det av till IKEA!!!!! Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0