Helgen

I lördags regnade det något fruktansvärt, men det var ändå fruktansvärt mycket folk som har tagit sig ut för att besöka diverse monument/sevärdheter och köerna var långa. Vi bestämde oss för att kolla in ett ställe på Rue Rivoli, vet inte vad det heter, men vi kallar det blomhuset. Detta för att fasaden var klädd i blommor gjorda av flaskkorkar i olika färger. Det var det häftigaste med stället, för resten av konsten på stället var lite för modernt (läs: konstigt) för min smak. Efter det gick vi mot Grand Palais och jag vet inte om det var stängt eller om det berodde på att vi inte kände till ingången, men vi kom inte in.
Igår gick jag till svenska kyrkan som hade en ost & vin-träff, dock skippade jag vinet. Det var kul att träffas och prata över lite ost.
Idag var jag sjukt trött, men jag tog mig ändå till skolan, men lyckades inte riktigt hänga med på grund av tröttheten, hoppas jag kan ta igen det i morgon. Dock måste jag lyckas göra läxan först som jag inte diekt förstod särskilt mycket av. Meningskomplettering var det, vilket förklarar varför jag tycker det är så svårt, jag är kass på det på de flesta språk, inklusive svenska. Får se om jag lyckas få ihop det till lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0