Godaste på länge

Idag fick jag lov! I alla fall från skolan, för barnen har höstlov nu i två veckor, så min nästa franskalektion är den 12 november. Däremot så är ja barnen också lediga då, så det betyder att jag får jobba.
Efter lektionen idag kom Elin och mötte mig i Saint Germain och vi gick till ett crêperie som ligger på väg till skolan. Där åt vi först galette, med skinka och ost, (typ matcrêpe) med kaffe och sedan till efterrätt tog Elin en crêpe med mjölkchoklad och jag tog en med ananas, vaniljglass och caramelsås. Behöver jag säga hur gott det var? Nej, jag tror ni förstår. Kommer verkligen gå dit fler gånger. 
Lite roligt var dock att när servitören frågade var vi kom från och jag sa Sverige, lät han uppriktigt förvånad. Har nog aldrig hänt mig förut, alla brukar säga att jag ser väldigt svensk ut.
Efterrätten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0