50 dagar

Idag har jag varit hela 50 dagar i Frankrike. På 50 dagar har jag inte sett min familj eller mina vänner. Jag måste faktiskt säga att det har gått väldigt bra än så länge, tror det beror på att jag vet att det bara är för ett år och att jag kan prata med dem när jag vill ändå, på Skype. Men snart får jag se mina föräldrar och efter att de åker hem är det mindre än två månader tills jag åker hem för jul. Sen efter nyår blir det hela sex månader i Paris utan att åka hem, men då har jag förmodligen vant mig och ha så mycket att göra att tiden kommer att flyga iväg, för så brukar det vara. I början går tiden lite sakta och man tänker att man har all tid i världen, sen rätt var det är så står man där och undrar var all tid tog vägen. Därför ska jag var lite mer flitig med att göra saker. Istället för att på helgerna bara gå runt och strosa och kolla i affärer, vilket man självklart får göra ibland, ska jag försöka uppleva eller se något. Detta börjar jag idag med att kolla in marknaden i Saint Germain. À toute à l'heure!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0