Onsdag

Samtidigt som jag fixade lunchen efter att ha hämtat barnen i skolan idag, så ringde jag och fixade ett nytt bankkort, som jag hoppas och tror hinner komma innan jag åker till London nästa helg. Sen när jag blev ledig på eftermiddagen åkte jag in till Paris för att leta upp Svenska Ambassaden dit jag var tvungen att ta mig för att skaffa nytt körkort. Så nu ska jag bara ta passkort och fylla i papperna så jag kan få körkortet så snabbt som möjligt. När jag kom ut på vägen mot Invalides igen stod det poliser överallt och det tog mig en stund innan jag insåg att det var för att alla trafikljus i området var sönder, så de fick stå vid alla övergångsställen för att hjälpa folk över gatan. När jag gick förbi Grand Palais såg jag att det var en utställning med bilder från Karl Lagerfeld och den visade sig att det var gratis (måste spara på de mynt jag har), så jag gick in. Men sig hem sen fick man en plansch. När jag sen åkte hem hade jag 15 minuter väntetid i La Defense, så då bestämde jag mig för att snabbt springa upp till Grand Arch och kolla in julmarknaden som hade premiär idag. Och den var såååå mysig, precis som jag gillar det. Massa ljus, små stugor och matlukt. Nu ska jag försöka somna i tid och sen i morgon ska jag börja morgonen med att göra läxan innan jag tar mig till skolan.
Petit Palais som ligger mitt emot Grand Palais och inte är särskilt litet
Georgia May Jagger (ni som inte vet vem hon är så kan jag bekräfta, ja, det är Mick Jaggers dotter och Jerry Halls)
Perforerat glas typ
Avslutninsvis en bild av julmarknaden i La Defense tagen en stund innan solnedgång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0