Latmask

Jag är nog den största latmasken/tidsoptimisten någonsin! Jag har varit hemma hela veckan utan att ha gjort särskilt mycket vettigt och ändå så har jag kommit överens med tjejen i min klass som jag ska göra en redovisning om Kung Arthur med att vi skulle göra en research under veckan och sen utbyta info och sammanställa under helgen. Har jag då gjort det? Nej. Eller jag har faktiskt googlat en del och läst lite, men inte direkt blivit klokare av det. Utöver den här redovisningen ska jag ockås skriva en artikel, 150-200 ord, om franskarnas syn på homosexuella. Ja, tur att inte jag har några storslagna planer för denna helgen (Ninnas födelsedagsfirande blev framflyttat till nästa helg p.g.a. Elins och min sjukdom) för jag kommer att ha en del att göra. 
Annars har det varit en bra dag idag, förutom att jag inte direkt blir bättre. På morgonen fixade flickan sin mat (hon är typ bättre på att laga mat än jag) och sen bakade hon en kaka, som pojken åt upp hela, medan jag gjorde gröt. Sen körde jag henne till ridningen vid halv tolv. Senare på eftermiddagen kom en av killens kompisar över en stund, men han gick lite efter att jag hämtat flickan vid 18. Så det var "bara" mina två barn vid middagen idag, fast mamman kom hem ovanligt tidigt, så hon åt också med oss.
Imorgon är ju då min plan att göra mina läxor, förhoppningsvis ta mig ut en stund för lite frisk luft och på kvällen ta mig till Elin, som har huset för sig själv, för en filmkväll med några andra tjejer.
Nu ska jag kolla på Gray's innan Skypedejt med mamma.
À demain!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0