Godispaket

I morse var jag, som tidigare nämnt, i la mairie i Saint Germain med skolan, dock var vi inte inställda på att vi skulle ha lektion efter, vilket vi tydligen skulle. Lektionen gick hyffsat trots att det var svinkallt i klassrummet och jag var hur trött som helst. Efter lektionen tänkte jag ta mig hem så snabbt som möjligt för jag var hungrig, men självklart missade jag bussen. Jag var för rastlös för att vänta på nästa och de flesta affärer är stängda på måndag så att fördriva tiden var inte ett alternativ. Så då gick jag, 4 km visade mobil-GPS:en när jag kom hem och jag kom faktiskt hem precis innan jag hade kommit hem ifall jag hade tagit bussen. Jag åt lite och städade lite för att fördriva tiden tills barnen kom hem. När de kommer hittar jag och flickan ett superstort, grönt brev i brevlådan och jag förstår att det är till mig! Diverse godsaker från hemlandet, bland annat mosade chips (som enligt lappen ska gå att ätas med sked), ännu mer av min älskade chipsdip, julmust och julkort. Det sista kanske låter lite konstigt, men min kompis, som skickat ner paketet till mig, reser snart iväg i några månader och kommer därför att missa vårt årliga julbak och därmed missa att träffa mig när jag kommer hem. 
Idag blev middagen mer omtyckt än sist, risotto älskar de. Efter det har vi tittat på Les Simpsons och jag kan bara säga att om ni tycker att rösterna är jobbiga i vanliga fall så ska ni bara höra de franska, de är fruktansvärda, skär typ i öronen. 
Nu ska jag äta lite av mitt godis och titta färdigt på Once Upon A Time. À demain!

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

håller med om les simpsons, plågsamt att se det!!

2012-10-15 @ 23:51:50
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0