Soppa- och avloppsproblem...

Idag började som en lugn dag, jag gick upp i okej tid, vi hade det väldigt lugn i skolan och trots att det blåste halv storm och småregnade var jag pigg och på bra humör. Eftermiddagen blev dock lite tuffare. När flickan kom hem och satte sig vid datorn, så satte jag igång en film, Les Bronzés 3. Filmen som kommer efter skidfilmen jag kollade på förra veckan, dock har det hunnit gå 27 år. Ganska rolig tyckte jag den var.
Tillbaka till historian... Mitt i filmen tycker jag att det luktar konstigt, så jag går från tredje våningen ner till köket och finner där en kastrull med soppa. Eller ja, det mesta av soppan var utrunnen över hela spisen för flickan hade lämnat den på högsta värmen. Så för tredje gången denna månaden fick jag skrubba rent spisen (vilket tog mig typ 15 min och jag fick fortfarande inte bort allt), dessutom fick jag öppna dubbla dörrar plus fläkten för att försöka få bort all rök. Det som var kvar av soppan hällde jag ut i vasken, och där kom nästa problem. Det visade sig vara minestronesoppa så de små spagettibitarna täppte i princip igen rören. Jag försökte med något resningsmedel två gånger, så det blev knappt märkbart bättre, men när mamman kom hem så sa hon att det händer ibland och sen skrattade hon lite och sa att pappan vet hur man gör, så han får fixa det. 
Nu ska jag kolla lite på OTH på franska innan jag skypar lite med papsi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0