Alliance Française och Monki

I morse hade jag helt felplanerat min tid. Igår var jag så trött att jag gick och la mig och skulle istället gå upp tidigt för att skriva färdigt min uppgift. Jag ställde klockan lite mer än två timmar innan jag skulle gå hemifrån, det vara bara det att jag tänkte att jag skulle gå hemifrån runt 10.10. Verkligheten var att jag var tvungen att gå 9.30 och det insåg jag knappt en timme innan, när jag hade 150 ord kvar att skriva och fortfarande satt i pyjamas... Effektiv som jag är (eller inte!) så hann jag skriva färdigt texten och fixa mig och hann till skolan i tid.
Efter skolan åkte jag in till Paris för att gå till Alliance Française och skriva in mig för DELF-provet. Efter att jag fixat det så gick jag in en sväng på Monki som öppnade för två veckor sen i Paris. Äntligen! Har väntat sedan jag läste om det i Vogue i höstas. På vägen hem gick jag inom en affär i La Defense för att köpa ett par Converse; behövde ett par vardagsskor som funkar innan det blir riktigt varmt.
Då jag var ute och sprang (snarare gick/strosade) hela eftermiddagen efter skolan glömde jag helt bort att äta. Vid 15.30-tiden när jag gick mot tåget insåg jag att jag inte ätit sen frukost och i brist på annat att köpa innanför spärrarna så fick det bli lite onyttigheter. Det var dock inte särskilt gott, fast sen är ju sötsaker aldrig särskilt gott på fastande mage.
En croissant och en viennoise, dagens lunch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0