Busshat!

Busstrafiken, eller trafiken över huvud taget, i detta land fungerar inte riktigt optimalt. Idag stod bussen stilla i en sväng i 10 minuter då vi inte kom förbi kranbilen, eller vad det nu kan heta, som stod på refugen i mitten, för att de satte upp julbelysning(!) på lyktstolpen. Tack vare denna försening missade jag tåget med... 1 minut. Fjärde gången jag missar tåget på tre dagar, men det var inte mitt fel igår och inte heller idag. Så för att ta mig hem 4 km, vilket tar cirka 10 minuter att köra, tog mig idag knappt en timme och 20 minuter.
På morgonen var det tåget som var lite för sent så jag missade bussen och kom en kvart för sent till skolan. Men annars är jag väldigt glad idag, för det är 23 grader och strålande sol ute. Gick inte ens att ha jacka när man var ute utan att svettas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0