Beaujolais nouveau

Idag började dagen riktigt dåligt, på grund av sömnbrist, fortsatte dåligt, på grund av hrm.. logistikproblem och fortsatte efter det dåligt, med förseningar på grund av min aldrig svikande tidsoptimism, MEN vet ni vad? Den slutade riktigt bra. Flickan hade inga läxor så hon gjorde mig sällskap när jag tittade på film och sen åt vi och pratade lite innan jag bjöd dem på lite svenska pepparkakor. Jag visade också killen det fina målet Zlatan (som han inte viste var svensk, och dessutom insåg jag att jag var tvungen att säga Ibrahimovic för att han skulle förstå) gjorde igår (för det var väl igår?) och enligt honom var det Magnifique och jag kan inte annat än hålla med. Jag tror att han börjar vänja sig vid mig nu, i början var han inte särskilt intresserad av att prata eller göra något med mig (fast vad kan man vänta sig av en snart 14-årig kille?), men nu för tiden kommer han och berättar saker för mig och visar mig en massa grejer och funktioner på alla hans tekniska grejer.
Förövrigt så bjöd de på vin och osti skolan idag, för den tredje torsdagen i noveber varje år är det nämligen premiär för vinet Beaujoulais nouveau, så då kan man hitta det överallt i affärer och restauranger. Jag tog inget själv då jag inte mådde bra, men jag smakade lite från Lisas glas och jag tyckte det smakade helt okej. Vi tittade på ett litet klipp sen på lektionen om att i Japan (som är den största exporten för vinet) finns det ett ställe där man kan bada (!?) i vinet samtidigt som man dricker det. Galet? Oja. Det roligaste i klippet var att det var en kvinna som hade med sig sitt barn i poolen. Galna japaner finns det tydligen gott om.
Här har vi årets reklam, som jag tycker är underbart cool. Klännings rundelar, fick vi reda på, symboliserar vindruvorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0