Söndagslunch

I morse, eller ca vid lunchtid snarare, vaknade jag av att pappan kom hem från sin kompis. Han berättade att han hade varit hos sin kompis i Fontainebleau (det finns bl.a. ett gigantisk slott där) där en av hans favoritplatser är, nämligen skogen i där som han älskar att springa i. Lite efter ett frågade pappan om jag hade lust att äta ute på en restaurang eller pizzeria eller nåt. Visst, sa jag. Vi åkte till Hippopotamus i Louvecienne en bara 10 min från oss och åt lite mat. Jag åt entrecôte med sallad till huvudrätt och île flottante (krämsås gjord på saltkola med moussiga maränger i, svårt att förklara) till efterrätt. Supergott!
Dessutom är det jätefint väder ute så jag tänkte ge mig ut på en promenad och liten löptur, men det får bli senare för precis när jag började skriva så blev jag fruktansvärt illamående och kände som att jag behöver spy. Försökte desperat få det att släppa med lite Ahlgrens Bilar, dvs. det enda jag hade till hands i mitt rum... Usch och fy! Får vänta och hoppas att det går över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0