Sista lovdagen

Idag är det sista lovdagen innan skolan slutar, och alltså sista lovdagen jag har i Frankrike typ. 
I fredags kväll åt Elin och jag middag innan vi åkte till en kompis inne i Paris. Lite efter ett började vi dra oss mot Bastille för att byta metro och ta oss till en klubb vid République, men hur mycket jag än insisterade på att metron faktiskt slutar gå lite innan två och inte 2.30 som de andra påstod så slutade det med att metron redan slutat gå när vi kom till Bastille och därför fick vi gå i en halvtimme istället. När vi väl kom till klubben var klockan lite innan tre, så Elin och jag som planerat att ta bussen hem typ vid den tiden från Bastille fick ändra planerna lite. Dock insåg vi lite innan fyra att vi kunde ta bussen från République bort till Saint-Lazare där nattbussen skulle gå, så då lämnade vi klubben halvspringandes. Nattbussen tog knappa 40 minuter fårn Lazare till Chatou och därifrån fick vi gå ca 30 minuter hem till Elin, men det var så värt det. För vi var hemma och i säng till klockan sex, istället för nästan klockan åtta som det blir om man väntar på sista metron. På lördagen, alltså igår, gick vi upp runt lunchtid och åt brunch. Sen kollade vi på film halvliggandes i soffan. Mot sjutiden gjorde vi rester till middag innan jag drog mig hem. 
Idag har jag bara stannat hemma för att ladda upp mig inför skolan i morgon och fixa de sista grejerna. Har ju nämligen dubbla lektioner i morgon, så vill inte vara dödstrött. Dessutom var en gammal au pair, som bor i närheten, och åt lunch här idag, så det blev en trevlig, lång lunch som tog nästan två timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0