Off to Paris

Nu sitter mamma och pappa på Kastrup, förmodligen, och väntar på att få ta planet ner till mig i Paris. Eftersom jag jobbar som vanligt så ska vi försöka få in så mycket som möjligt på min lediga tid, så lite efter lunch har jag tänkt åka in till Paris och möta upp dem när de kommer från flygplatsen. Jag skippar skolan idag, för vi har "exkursion" till ett ställe jag redan varit och lektionen i skolan blir en litteraturlektion, så jag spenderar förmiddagen med att förbereda läxan till i morgon och åker in och träffar päronen istället...
Vi har fortfarande arbetare här, lite jobbigt eftersom det gör att jag sitter med nerdragna gardiner typ hela dagen (tycker det är lite obehagligt att ha dem uppe när folk jobbar precis utanför på taket). Vet inte alls hur många dagar de ska jobba, men pappan sa att de planerade att fixa till både huset på utsidan och trädgården, så vi får väl se hur mycket det hinner bli innan jag åker hem.
För övrigt är vädret supertråkigt, alla människor säger hela tiden att vi verkligen vald fel år att komma till Paris, för de har nästan aldrig såhär dåligt väder. Nu in i halva maj brukar det åtminstone vara typ svensk sommarvärme, men istället har vi 13°, mulet och småregn. Kul... Hoppas bara att det ska bli okej väder, så att vi slipper fly regnet hela helgen när mamma och pappa är här, fast helt ärligt så är jag mest glad att de är här!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0