Je suis nerveuse!

Sitter hemma och börjar bli rätt så nervös inför provet jag har i eftermiddag. Försöker hålla mig lugn, men eftersom det är ett ganska viktigt prov (som man har betalat en hel del pengar för) är det inte lika enkelt som man kan tycka. Innan jag åker in till stället där jag ska göra provet så ska jag hämta barnen i skolan och äta lunch. Har bestämt mig för att åka så tidigt som möjligt, vilket blir två timmat innan ungefär, för att vara säker på att komma i riktigt god tid och för att slippa problem om tågen bestämmer sig för att krångla. Provdelen som är idag en den muntliga delen, så först får man 30 minuter att förbereda ett ämne som man bygger på en text man får och sen ska man prata om den i ca 10 minuter och efter det kvarstår 10 minuter dialog med examinatorn. Hoppas och tror att det kommer att gå bra, bara jag lyckas hålla mina nerver i shack (vilket är lite jobbigt när jag inte haft ett stort prov på ett år nu). Dessutom har jag aldrig riktigt gillat muntliga redovisningar, jag var alltid den som jublade när vi fick skriftliga prov istället. Dock känner jag att vi fått tillräcklig förberedelse tack vare förberedelseklasserna.
Nu ska jag kolla färdigt So You Think You Can Dance innan jag börjar förbereda maten.

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

Lycka till!!!! Jag har allt för B2-provet på nästa torsdag... Så nervös inför den muntliga delen då det stod på pappret "20 minuter prat inför jury på 4-5 personer". Hur mycket hade du pluggat innan? :)

Svar: Tack! Tror det gick okej ;) Undrar om vi gör samma då, för vi hade bara en examinator var... Har tagit en extra prep-kurs i skolan, men annars har jag inte gjort så mycket. Känns som att det viktigaste är att känna till formatet på proven. Har de resterande tre delarna på tisdag, är dock inte lika nervös för dem :)
Gabriella Svensson

2013-05-22 @ 15:51:03
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0