Il pleut...

Sitter hemma på mitt rum och fryser. Ute regnar det som om molnen samlat upp allt vatten i Atlanten och snart ska jag ge mig ut i ovädret, om så bara för att gå tre minuter till tåget. Elin och jag ska träffas upp i La Defense för att kolla på bio, The Great Gatsby, eller Gatsby - le magnifique som fransoserna kallar den, i 3D. Passar bra en dag som denna när mycket är stängt för att det är röd dag och vädret är skräpigt.
Jag har haft en underbar helg med mamma och pappa där vi, tack och lov, slapp mer än några regndroppar. Regnet började inte förrän 20 minuter efter att vi sagt hejdå igår. Helgen flög undan så snabbt att man knappt hann ta in att de var här innan de skulle åka hem igen, men nu är det bara knappa två månader kvar tills vi ses igen och inte 4,5 som det varit fram tills nu. Vi har mest bara tagit det lugnt och strosat runt eftersom vi klarade av de flesta sevärdheter i höstas, men i lördags tog vi oss ut till Versailles för några timmars turistande. Mamma hade aldrig varit där och pappa hade inte varit där på ca 35 år, så de blev rätt så imponerade av den lilla utflykten.
Nu ska jag förbereda mig innan jag åker iväg, bilder och bättre beskrivning av päronens besök kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0