Café Oz

Dagen igår, fredag, spenderades hemme med att titta på film och ta det lugnt. Från början hade Elin frågat mig om jag ville gå ut med henne, hennes kompis och Meg, men då Elin och hennes kompis hade turistat ute i det hemskt kalla vädret hela dagen kände de inte för att gå ut. Eftersom Meg och jag ville gå ut och Meg inte kunde ikväll, så bestämde vi oss för att gå ut vi två och möta upp några andra kompisar.
Efter diverse kommunikationsproblem träffade jag upp Meg, och senare även de andra tjejerna, vid Grands Boulevards lite efter 23. Vi bestämde oss tillslut för att gå till Café Oz, en australiensk bar som Meg har velat gå till hur länge som helst. Jag kunde inte riktigt märka ett det var en australiensk bar, men jag gillade stället, de hade inte kass techno som de franska klubbarna oftast har.
I morse när jag skulle ta mig hem, så började inte metron gå förrän ganska sent, så jag missade mitt första tåg hem vid 6.10 så det var bara att sätta sig och vänta på nästa vid 6.40, bara det att det hade blivit något fel så det hade blivit inställt. Alltså fick jag vänta i kylan, det var under 5 grader i natt, i nästan en timme och kom inte hem förrän lite innan åtta. 
Nu ska jag fixa till mig lite innan jag går ner i byn för att köpa uppladdning av mitt kontantkort. Känner att jag måste få det gjort någon gång. Varje gång det tar slut tar det mig minst en vecka innan jag fyller på det igen. 
À tout à l'heure!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0