Äntligen gjort!

Kom precis hem efter att ha skrivit prov i två och en halv timme inne i Paris...
Innan provet åkte jag hem till Meg, som bor knappt 10 minuter från ställe jag gjorde provet, och åt lite lunch och pratade. Hann mysa lite med familjens katt också. Tror det kan vara det lenaste jag någonsing träffat på!
Runt 13 gick jag i alla fall till Alliance Française för att vara där i tid till provet. När jag kom dit mötte Lisa upp mig och vi gick ner till salen där vi skulle skriva provet. Sal kanske är fel att kalla det, det var en aula med de minsta bord jag någonsin sett. De var till och med mindre än brickorna man har på flygplan och tanken i en aula är ju att man ska skriva på de små borden. Kan säga att alla lämnade provet med nack- och ryggont på grund av den kassa ergonomin. Vi har hela tiden trott att man gör en del i taget, som högskoleprovet typ, men nej, det var alla delar efter varandra utan minsta paus, så totalt fick vi sitta där inne i 2,5 timme. Över lag tror jag att det gick hyffsat, även om det var mycket svårare än när vi övat innan. Fast det som var riktigt jobbigt, det var den första delen av hörförståelsen. Det var helt omöjligt att höra vad snubben sa! Helt omöjligt! Så trots två lyssningar så fick man kryssa i/skriva det som kände vettigt med tanke på det lilla man faktiskt förstod. Jag är mest glad över att ha provet överstökat så att man slipper tänka på det.
Nu är jag helt slut och ska snart börja laga middag och typ så fort mamman kommer hem, kommer jag att däcka i min säng. Kan knappt hålla ögonen öppna!

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

åh vill också ha det klart... all min lediga tid ägnas åt pluggande inför provet. tack också för infon att allt utom det muntliga är utan paus, visste inte :)

Svar: Nej, vi blev också helt chockade när hon sa det. Vet inte om det är skrivet någonstans att det går till så, men vi tänkte oss nog allihopa att det var pauser emellan :)
Gabriella Svensson

2013-05-28 @ 21:38:58
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0